دانشنامه مهندسی صنایع

همه چیز در مورد رشته مهندسی صنایع!

کسب و کار اینترنتی داشته باشیم

صادرات کاری بسیار ارزشمند است. شما محصولات و خدمات خود را به خارج از کشور ارائه می‌کنید و به رشد اقتصاد کمک می‌کنید. شاید فکر کنید برای صادرات باید کارخانه‌ای بزرگ یا محصولاتی بسیار خاص داشته باشید. ولی راه‌های بسیار ساده‌تری وجود دارند. آیا می‌دانستید بیشترین صادرات اغلب کشورهای پیشرفته دنیا اطلاعات و علم است؟ صادرات اطلاعات بسیار ساده‌تر از صادرات محصول است.

 

آیا تا به حال به فروش اطلاعات در اینترنت فکر کرده‌اید؟ فروش اطلاعات مزیت‌های زیادی دارد. تحویل آن بسیار آسان است و نیازی به بسته‌بندی و پست ندارید. مشتری پس از خرید می‌تواند فایل موردنظر را دانلود کند. همچنین کل این فرایند می‌تواند خودکار باشد، یعنی زمانی که خواب هستید کسی از سایت شما خرید کند، پول به حسابتان بیاید و محصول تحویل داده شده باشد. وقتی بیدار شدید لازم نیست هیچ کاری انجام دهید.

ساخت محصولات آموزشی و فروش آن از طریق اینترنت پدیده عجیب و پولسازی است که در قرن ۲۱ شاهد آن هستیم. قدرت پولسازی این پدیده به جایی رسیده است که حتی توجه مافیا را به خود جلب کرده است.

جالب تر از میزان درآمد عالی تولید محصولات آموزشی این است که شخص می تواند در خانه خودش بنشیند و محصولات آموزشی را تولید کند که با بزرگترین شرکت ها و برندهای آموزشی دنیا رقابت کند.

اکثر شرکت های بزرگی که تولید محصولات آموزشی می کنند حواسشان به اشخاصی که تازه وارد این حوزه کسب و کار می شوند نیست، به همین خاطر اغلب اوقات ضربه سنگینی می خورند. یک شخصی می تواند تمام محصولات آموزشی مربوط به یک حوزه کسب و کار را بخرد و آن ها را با دقت مشاهده کند. حالا کافی است چندین کتاب مختلف و عالی را در این زمینه بخواند تا بتواند محصولی را تولید کند که به مراتب بهتر از محصول اولی است و دقیقا اینجا جنگ بازاریابی شروع می شود. مسئله تولید محصولات آموزشی امروز بقدری مهم و ثروت ساز شده است که بعضی از شرکت ها با یکدیگر قرارداد های همکاری بصورت مخفیانه امضا می کنند تا این کار را بصورت مافیایی انجام دهند و کل سهم بازار در حوزه ای خاص را برای خودشان نگه دارند،

کسب و کار اینترنتی

اگر تخصصی دارید چرا آن را تبدیل به آموزش‌هایی نمی‌کنید که بتوان از طریق سایت به فروش رساند و حتی بازاری جهانی برای آن ایجاد کرد.

اما من که یک متخصص نیستم

وقتی به شخصی توصیه می کنم به ساخت محصولات آموزشی بپردازد ، بلافاصله می گوید هیچ مطلب با ارزشی برای ارائه ندارد. ولی یکبار دیگر از دیدی وسیع تر به این موضوع بنگرید.

علایق شخصی شما چیست؟

اوقات فراقت را چگونه می گذرانید؟

همین علایق می توانند موضوع دوره آموزشی شما باشند. دوستی دارم که روزانه وقت زیادی به کسب اطلاعات در مورد سیستمهای صوتی می پردازد. او می تواند یک راهنمای خرید برای دوست داران سیستم های صوتی بسازد. اگر به عکاسی علاقه مندید ، می توانید یک دوره ابتدایی برای عکاسان تازه کار بسازید. حتی شخصی در آن طرف آبها ، دوره آموزشی با نام “چگونه می توان با اتومبیل حرکات نمایشی و خطرناک انجام داد” ساخته و افراد زیادی پول می دهند و این دوره آموزشی را خریداری می کنند.

چطور حوزه مورد علاقه ام را پیدا کنم؟ 

اگر به معنای واقعی کلمه عاشق حوزه ای نباشیم که در آن فعالیت می کنیم قطعا با شکست مواجه خواهیم شد چون اگر محصولی با عشق تولید نشود مردم این موضوع را راحت متوجه می شوند.

شاید در دام این تله افتاده باشید که برای انتخاب حوزه تان می بینید که چه کسب و کارهایی موفق شده اند بعدا سریع از آن لیست یکی را انتخاب می کنید و تصور می کنید سریعا شما هم به پول می رسید.

اما طی سالیان زیادی که مشاوره داده ام متوجه شدم بزرگترین مشکل خیلی از کسب و کارهای آنلاین این است که صاحبانش عاشق آن نیستند.

دقیقا شبیه به این می ماند که با دختری یا پسری ازدواج کنید فقط به این دلیل که به شما گفته اند فلانی وضعیت مالی اش خوب است اما بعد از گذشت چند ماه از زندگی مشترکتان متوجه می شوید که اصلا بدرد شما نمی خورد و زندگی شما را تلخ کرده است.

 مدیر

🔶🔶🔶سوال:

آدم از کجا باید بفهمه دقیقا چه چیزی خوشحالش میکنه، به چه چیزی علاقه منده و هدفش چیه که دنبال همون باشه و راه رو اشتباهی نره؟

آیا واقعا پولدار شدن خوش حالش میکنه که بره تمام وقتشو بذاره رو پول دراوردن یا عالم شدن خوشحالش میکنه که بره تمام تمرکزش رو بذاره رو علم و دانش یا هنر یا هر چیز دیگه؟

و قطعا هرچیزی که سالیان سال روش تمرکز کنی بهش میرسی اما چطور میشه ایمان داشته باشی که هدفتو درست شناختی و چند سال بعد پشیمون نمیشی؟

 

🔶🔶🔶جواب:

 کار ما آدما دقیقا همینجا سخت میشه

⬅ انتخاب هدف درست

ولی اگر زیادی هم رو این مساله وقت بذارید، تبدیل به وسواس فکری میشه و شما زمان رو از دست میدین

خود شناسی بهترین گزینه است. اینکه چه کاری شما رو خوشحال میکنه رو با بررسی اطرافیان شروع کنید. نظر اونها رو بپرسید و جایی یادداشت کنید. بخصوص اعضای خانواده درجه یک که شما رو بیشتر از بقیه میشناسن.

بعد به سال های تحصیل برگردید، ببینید کجاها موفق بودید یا موفقیت چه افرادی شما رو به وجد آورده؟ اونها رو هم در صفحه ای مجزا بنویسید.

بعد احوالات درونی خودتون رو بررسی کنید، از نظر خودتون شما تو چه زمینه ای استعداد دارید؟تو چه زمینه ای میتونید یک نابغه باشید؟

سوالات زیادی مطرح کنید، از ابعاد مختلف و سعی کنید به جواب برسید. با تحلیل جواب ها مطمئنا فضای شفاف تری خواهید داشت برای انتخاب هدف.

در نهایت هم سختگیری و وسواس نداشته باشید. رجوع کنید به روح تون به معنویات تون. به احوال درونی تون. مطمئنا بعد از تمام این تحلیل ها مسیر درست رو خواهید یافت.

 

 

بعد از اینکه حوزه مورد علاقه خودتان را پیدا کردید حالا باید برید سراغ اصل مطلب، یعنی تولید محصولات آموزشی شاید الان ذهن شما درگیر این سوالات باشه که

 

  • چه محصولات آموزشی تولید کنم؟
  • محصولات آموزشی پرفروش در حوزه موردعلاقه من کدام اند؟
  • اصلا چطور باید محصول آموزشی تولید کرد؟
  • برای تولید اطلاعات چه ابزار هایی نیاز دارم؟
  • چطور محصولاتم را به فروش برسانم؟
  • و...

پس در ادامه با ما همراه باشید برای پاسخ به این سوالات.

 

چطور محصولات آموزشی را تولید کنیم

 

کتاب های الکترونیک PDF تولید کنید :

شما می توانید یک کتاب الکترونیک بنویسید و آن را  بفروش برسانید. راه و روش های فروش آن را در ادامه توضیح می دهم. بسته به حوزه فعالیت شما می تواند موضوع این کتاب متفاوت باشد. اگر شما در زمینه موفقیت فعالیت می کنید می توانید کتابی بنویسید که زندگی مردم را تغییر دهد، اگر در زمینه نقاشی فعالیت می کنید می توانید کتابی بنویسید که به مردم کمک کند بهتر نقاشی بکشند و…

 برای ساخت کتاب الکترونیکی علاوه بر نرم افزار Microsoft word   می‌توانید از نرم‌افزار InDesign استفاده کنید و در نهایت خروجی PDF کتاب را بگیرید.

همان طور که قبلا گفته شد، شاید فکر کنید تخصص من در حدی نیست که آن را تبدیل به محصول آموزشی کنم و آن هم در کل دنیا به فروش برسانم! مهم‌ترین موضوع در آموزش انتخاب بازار هدف مناسب و درست است. آیا شما روشن کردن کامپیوتر و خاموش کردن آن را بلدید؟ آیا قادرید یک فایل را از یک بخش هارددیسک به جایی دیگر کپی کنید؟ اگر چنین مهارت‌هایی دارید آیا می‌دانید در سال چند نفر برای اولین بار کامپیوتر می‌خرند و حتی همین چیزها را بلد نیستند؟ آیا می‌دانید یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها در ایران که از چاپ سی‌ام گذشته آموزش همین موارد است و به تازه‌کاران آموزشی می‌دهد چگونه با کامپیوتر ساده‌ترین کارها را انجام دهند؟

پادکست و یا آموزش صوتی تولید کنید :

این نوع محصولات از پرطرفدارترین ، محصولات آموزشی هستند که در سرزمین ما به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفته اند. برای ساخت محصولات صوتی به یک مجموعه هدفون و میکروفن نیاز دارید که با پنجاه هزار تومان قابل تهیه است. برای ضبط و ویرایش صدا می توانید از Adobe Audition استفاده کنید و حتی می توانید نویز اتاق و صداهای اضافی را حذف کنید. متن دوره آموزشی خود را آماده کرده و آنرا بخوانید و ضبظ کنید. برای جذاب تر شدن دوره ، می توانید به آن یک موسیقی ملایم اضافه کنید.

 

هیچ کس از روز اول استاد نبوده، اما همه آنها از یک جایی کارشان را شروع کردند و سعی کردند هر روز بهتر از دیروز باشند.

اگر هنوز حرفه ای نیستید اشکالی ندارند فقط شروع کنید، به مرور زمان یک استاد می شوید.

 

آموزش ویدیویی تولید کنید :

محبوب ترین و ۱۰۰ البته گران قیمت ترین آموزش های شما همیشه آموزش های ویدیویی تان هستند. مردم به شدت به این جنس از آموزش علاقه مند هستند.

برای اینکه بتوانید آموزش ویدویی کاملا با کیفیتی درست کنید، کافی است یک دوربین و یک سه پایه داشته باشید که با کمتر از یک میلیون تومان می توانید این ها را تهیه کنید. لازم نیست حتما از دوربین های سنمایی گران قیمت استفاده کنید.

برای اینکه که کیفیت نهایی فیلم تان بهتر شود می توانید آن را در نرم افزارهایی مانند Adobe Premiere ویرایش کنید تا یک فیلم فوق العاده با کیفیت و حرفه ای داشته باشید.

چند نوع فرم تولید فیلم آموزشی داریم‌؟

بصورت کلی ما ۲ نوع فرم اصلی داریم.

  • فیلم برداری از صفحه کامپیوتر
  • فیلم برداری از خودمان ( جلو دوربین صحبت کردن)

بیشتر افرادی که آموزش نرم افزار می دهند از روش اول استفاده می کنند یعنی از صفحه کامپیوترشان فیلم می گیرند.

حالا سوال اینجاست که چطوری‌؟

این کار خیلی ساده است کافیست شما نرم افزار کمتازیا camtasia را دانلود و نصب کنید. این نرم افزار تمام این کارها را برای شما انجام میدهد.

تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که دکمه قرمز رنگ را فشار دهید تا نرم افزار شروع به ضبط کند. خیلی راحت می توانید یک فیلم عالی با استفاده از این روش ضبط کنید.

دوربین فیلمبرداری :

اساسا خیلی جاها است که می خواهیم مستقیم روبروی دوربین قرار بگریم و شروع به صحبت کردن یا آموزش دادن کنیم. محصولات آنتونی رابینز یا برایان ترسی و … را دیده ای؟ بله درست است از همین استراتژی استفاده می کنند.

معرفی دوربین برای کسانی که می خواهد جلو دوربین صبحت کنند :

اما بهترین دوربین ها برای ساخت محتوای ویدیویی کدام ها هستند

دوربین فیلمبرداری سینمایی :

دوربین هایی مانند C100 Mark II یکی از بهترین گزینه های برای ساخت محتوای ویدیویی هستند که اکثر افراد حرفه ای از آن استفاده می کنند. اما کمی قیمت این دوربین ها بالا است. ولی از لحاظ کیفیت فوق العاده حرفه ای هستند و سیستم های رنگی متفاوتی را در اختیارت قرار می دهند.

دوربین DSLR برای فیملبرداری :

دوربین های DSLR اساسا برای عکاسی طراحی شده اند اما قابلیت های حرفه ای فیلمبرداری نیز در آن ها قرار گرفته است. با یک دوربین مانند Canon 60D یا ۷۰D به راحتی می توانی فیلم با کیفیتی بسازی.

دوربین های کامپکت پیشرفته :

دوربین های کامپکت پیشرفته یکی از محبوب ترین گزینه ها برای کسانی است که محتوای ویدیویی می سازند زیرا هم قیمت مناسبی دارند و هم کیفیتی فوق العاده ای به شما می دهند. اگر نگاهی به ویدیوهای سایت یوتیوب بیاندازی متوجه می شوی که بیش از ۶۰٪ از تولید کننده های محتوای ویدیویی از این دوربین ها استفاده می کنند. برندهای کانن و سونی در این زمینه پیشتاز هستند و بهترین دوربین های کامپکت پیشرفته را تولید می کنند. اگر سری به دیجی کالا بیاندازی میتوانی ده ها مدل پیدا کنی که یکی را با توجه به بودجه مورد نظرت انتخاب کنی.

فیلمبرداری با دوربین موبایل :

امکان ندارد بتواند قدرت و کیفیت فیلمبرداری دوربین های موبایل امروزی را نادیده گرفت. تقریبا هر چیزی که برای تولید محتوای ویدیویی لازم دارید را یک موبایل هوشمند در اختیار شما می گذارد. امروز بقدری فیلمبرداری با موبایل محبوب شده است که چند تا از کارگردان خوب ایران هم فیلم های سینمایی را فقط با دوربین موبایل ساختند.

وسایل نورپردازی برای تولید محتوای ویدیویی :

نمی خواهم درباره تجهیزات نوپردازی گران قیمت ساخت فیلم سینمایی برای جشنواره کن صحبت کنم.

یکی از ساده ترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که یک سر به فروشگاه های لوازم الکتریکی بزنید و چند تا لامپ کم مصرف بخرید. در این صورت می توانید نور خیلی خوبی را برای ویدیو تان داشته باشید.

اما پیشنهاده ساده تری هم دارم :

برای اینکه بتوانی یک ویدیوی فوق العاده با کیفیت و با نور عالی داشته باشی حتما لازم نیست که تجهیزات نورپردازی را بخری. کافیست کنار پنجره با زاوید ۴۵ درجه بایستی و ویدیوت را ضبط کنی. نور در این حالت عالی است. اوایل کار مدام از سیستم های نورپردازی استفاده می کردم اما به مرور زمان متوجه شدم فقط با یک پنجره می توان نور بهتری را نیز دریافت کرد و در نتیجه ویدیوی خیلی طبیعی تر را نیز می توان ساخت

 

جمع بندی :

طبق تجربه من – مردم تمام وسایلی که برای ساخت محتوای ویدیویی لازم دارند را در اختیار دارند. اما همیشه بهانه تراشی می کنند تا به نحوی از زیر ساخت ویدیو فرار کنند.

می دانی چرا ؟

ترس از قضاوت شدن توسط مردم را دارند.

ولی اگر بر این ترس الکی نتوانی غلبه کنی قطعا میلیون ها تومان ماهیانه از دست خواهی داد. پس یک بار برای همیشه به خودت بگو : گور بابای ترس ! من شروع می کنم و روز به روز بهتر می شوم

 

 

دوره های آنلاین برگزار کنید :

شما خیلی راحت می توانید دوره های آنلاین برگزار کنید و تخصص خودتان را به مخاطبان آموزش دهید.

کافی است هر هفته یک بخش از درس را بوسیله ایمیل برای مخاطبانتان ارسال کنید. برای راحتی در این کار می توانید از سرویس MailerLite استفاده کنید. این سرویس به شما اجازه می دهد که درس ها را آپلود کنید و زمان بندی دلخواه تان را انجام دهید تا سر یک زمان مشخص درس ها به نوبت برای تمام مخاطبان بصورت اتوماتیک ارسال شود. برای استفاده از این سرویس کافی است به سایت mailerlite.ir   که نسخه فارسی این سایت است مراجه کنید و عضو سایت شوید و از امکانات آن استفاده کنید. تمام امکانات این سایت تا هزار ایمیل اول رایگان است.اگر قرار است کسب و کار آنلاین داشته باشید، حتما عضو این سایت شوید بسیاری از سایت های بزرگ ایرانی از این سرویس استفاده می کنند.

اگر احساس می کنید کار با ایمیل پیچیده است خیلی راحت می توانید یک گروه پرایوت تلگرام راه اندازی کنید و کسانی که عکس فیش بانکی (مبلغ واریزی) را برای شما ارسال کردند عضو آن گروه تلگرام کنید.

رمز موفقیت در تولید محصولات آموزشی این است که از دیگران بهتر باشید .

 

بطور کلی محصولات شما می تواند در قالب های زیر به مشتریانتان ارائه شود

کتاب کاغذی، بسته آموزشی، کتاب الکترونیکی، مشاوره، سی‌دی صوتی، کارت آموزشی، دی‌وی‌دی فیلم،خبرنامه، جزوه آموزشی، مقاله، دوره آنلاین، وبینار، کارگاه، حق عضویت در سایت، همایش، برنامه موبایل، حق اشتراک به ازای تعداد محدودی دانلود

 

 کسب و کار اینترنتی

 

راز تولید محصول پرفروش این است :

شما یک سری مهارت و یا تخصص مشخصی دارید. به طور مثال در حوزه مشخصی کتاب های زیادی را مطالعه کرده اید و همین موضوع نشان دهند علاقه و تخصص شما در آن حوزه است.

حالا مردم نیز یک سری مشکلات مشخصی دارند.

اگر تخصص و مهارت شما بتواند مشکل خاصی از مردم را برطرف کند آنگاه راه حل شما باید تبدیل به یک محصول شود.

اجازه دهید با چند مثال بیشتر متوجه این موضوع شویم.

به طور مثال شما به بدنسازی علاقه مند هستید و یک سالی است که به باشگاه بدنسازی می روید. حالا مردم زیادی آن بیرون هستند که دوست دارند اندامی به مشابه شما داشته باشند و یا اینکه حداقل از شر اضافه وزنشان خلاص شود. تجربیات شما در بندسازی و کاهش وزن می تواند تبدیل به یک محصول فوق العاده پر فروش شود. یا شخص دیگری را در نظر بگیرید که به عکاسی علاقه مند است و در وقت های آزادش کتب عکاسی را مطالعه می کند و برای دل خودش عکاسی می کند. حالا مردم زیادی وجود دارند که بخواهند یک عکاس شوند. پس تجربیات و مهارت این شخص می تواند تبدیل به یک محصول عالی شود.

 

لازم نیست عالی باشد :

اشتباه دیگری که اکثر افراد انجام می دهند این است که همیشه می خواهند نفر اول در دنیا باشند تا بتوانند کسب و کار خودشان را شروع کنند. اما این اتفاق هیچگاه نمی افتد و اگر بیافتد هم خیلی دیر شده است.

شما باید همیشه افرادی را پیدا کنید که نیازمند همین اطلاعات کنونی شما باشند.

به طور مثال شما اگر یک سال است که باشگاه بندسازی میروید می توانید خیلی راحت به مردم کمک کنید تا از شر اضافه وزنشان خلاص شوند اما نمی توانید همین محصول را به یک قهرمان بدنسازی بفروشید. چون قهرمان بدنسازی هیچگاه مشتری هدف شما نیست.

محصولات عمومی از محصولات تخصصی بسیار بیشتر فروش می روند :

محصول شما هر چه جنبه عمومی تر داشته باشد فروش بیشتری دارد بطور مثال اگر شما آموزش فوتوشاپ بدهید و این دو محصول را داشته باشید :

  • آموزش فوتوشاپ برای عکاسان
  • آموزش تصحیح رنگ تابلو های هنری با استفاده از قانون نیکلسون

قطعا محصول اول فروش بسیار بالاتری دارد. با این توجه که قطعا شخصی که محصول دوم را تولید کرده است سواد فوتوشاپی بیشتری دارد. پس تولید محصول نیز زیاد نیاز به تخصص فوق العاده پیچیده در آن حوزه ندارد کافی است محصولتان بتواند مشکل مردم را برطرف کند.

دنبال یک تیم متخصص نگردید :

خیلی از افراد تصور می کنند یک کسب و کار آنلاین فوق العاده قدرتمند نیازمند داشتن یک تیم فوق حرفه ای است اما باید به شما بگویم سخت در اشتباه هستید. اکثر افراد موفق خودشان تک نفره کار می کنند و یا حداقل در ۳ سال اول تک نفره کسب و کارشان را جلو بردند.

شما به تنها چیزی که برای موفقیت در این رشته نیاز دارید یک کامپیوتر و یا یک لپ تاپ است که با آن بتوانید تولید محتوا کنید تا بهتر و بیشتر شناخته شوید.

و برای تولید آموزش هم نهایتا به یک هدست ۱۰۰ هزار تومانی نیاز دارید و این کل چیزی است که می توانید با آن میلیون ها تومان در ماه درآمد داشته باشید.

 

 

 مکانی برای فروش محصولات

وبسایت، یک مکان باری فروش فایل. تا اینجا فهمیدیم که چطور محصول خود تولید کنیم اما برای فروش آن نیاز یه مکانی داریم، پیشنهاد من به شما ایجاد یک فروشگاه فایل است، که دو حالت وجود دارد یا خودتان فروشگاه اختصاصی خود را راه بیاندازید یا اینکه یک فروشگاه رایگان ایجاد کنید. در حالت اول نیاز به سرمایه دارید، اما پیشنهاد من به شما حالت دوم است. کافی است عبارت "ساخت فروشگاه فایل" در موتور های جستجو سرچ کنید. وبسایت های بسیار زیادی را مشاهده می کنید که به شما امکان ساخت رایگان فروشگاه را به شما می دهند و فقط درصدی از سود شما را بابت خدماتی که به شما می دهند از حسابتان کسر می کنند. کافی است شما ابتدا یک فروشگاه رایگان ایجاد کنید و محصولات خود را در آن قرار دهید، پس از مدتی که کارتان گرفت می توانید روی فروشگاه اختصاصی خود سرمایه گذاری کنید. در این حالت هم اگر کارتان نگرفت پولی را از دست نداده اید. یکی از این وبسایت ها که امکانات خوبی از جمله اتصال دامنه اختصاصی را دارد وبسایت فایل سل است.

 

اما یک را دیگر هم وجود دارد استفاده از سایت های واسطه برای دریافت پول از مشتری همچون زرین پال و پی پال، درگاه پرداخت و کیف پول الکترونیک برای وبلاگ و سایتامکاناتی نظیر درگاه اختصاصی رسمی با مجوز بانک مرکزی ، کیف پول الکترونیک ، فروشگاه شارژ و سرویس آسان پرداخت و ...! همچنین ربات تلگرامی جذاب برای انتشار محصولات خود در گروه های تلگرامی و کسب درآمد بدون داشتن سایت و وبلاگ اختصاصی!

درگاه پرداخت : درگاه پرداخت به شما اجازه می دهد تا وب سایت خود را در کوتاه ترین زمان ممکن و با استفاده از پلاگین های آماده سیستم های مدیریت محتوا متفاوت ، به سیستم پرداخت شتابی کشور متصل کنید.

کیف پول الکترونیک : با استفاده از سرویس کیف پول قادر خواهید بود تا وجه کالا یا خدمات خود را به وسیله اعتبار کیف پول دریافت نمایید.

فروشگاه شارژ : با استفاده از این سرویس می توانید بدون نیاز به سرمایه ، فروشگاه مجازی با قابلیت فروش انواع شارژ تاپ آپ،پین کد، پرداخت قبض و ... داشته باشید و پورسانت دریافت نمایید.

آسان پرداخت : این سرویس ساده ترین راه برای دریافت وجه کالا و محصولات شما بدون داشتن وب سایت است.فقط کافیست عضو شوید و بی نهایت فرم پرداخت برای محصولات خود ایجاد نمایید.

چگونه کیف پول داشته باشم و درگاه پرداخت برای وب سایتم بگیرم ؟

روال ثبت نام خیلی ساده است ، فقط کافیه یه شماره موبایل داشته باشید و با یک کد ساده ثبت نام کنید. فراموش نکنید که کلمه عبورتان را به صورت ترکیبی با عدد و حروف استفاده کنید. بعد از ثبت نام اگر قصد استفاده از درگاه پرداخت رو داشته باشید می بایست هویت تان را اعتبار سنجی کنیم که این کار با روش های مختلفی در زمان کوتاهی انجام می شود. شما می توانید یه عکس از یه مدرک (گواهینامه ، کارت معافیت ، کارت ملی و ...)که روش اطلاعات هویتی شما ( شماره ملی و نام و...) باشه رو برای سایت ارسال کنید پس از اعتبارسنجی و تایید می توانید از امکانات پرداخت آنلاین برای سایت و وبلاگ خود استفاده کنید.

 

راستی یک نکته شما می توانید دامنه اختصاصی خود را با پسوند .ir برای مدت یک سال به صورت رتیگان ثبت کنید برای این کار کافی است سری به سایت "پارس آنلاین" بزنید. حال به قدم آخر می رسیم که باید بارها و باره آن را تکرار کنیم "تبلیغات" در زیر روش هایی از تبلیغات را اشاره کرده ایم اما شما از این به بعد بیکار ننشینید و در این مورد بیشتر جستجو کنید.

 

چطور تبلیغ کنیم تا محصولاتمان بیشتر فروش کند:

یکی از موضوعاتی که ذهن کارآفرینان اینترنتی را درگیر خودش می کند این است که کجا و چطور تبلیغ کنیم تا محصولاتمان بیشتر فروش کند.

خب طبیعی است میزان موفقیت در فروش محصولتمان بسته به نوع تبلیغاتی است که انجام می دهیم.

در این مقاله قصد دارم روش های تبلیغات اینترنتی را به شما بگویم و مثال عملی از هر کدام از این تبلیغات بزنم. بیشتر از این منتظرتان نمی گذارم. می دانم در دلت داری می گویی  زودتر این استراتژی ها را بگو !

چطور تبلیغ کنیم تا محصولاتمان بیشتر فروش کند:

آماده ای که  فروش محصولات را حداقل تا ۴ برابر افزایش دهی؟ پس بزن بریم.

تبلیغات در تلگرام :

این موضوعی است که طبیعتا در هیچ کتاب بازاریابی پیدا نمی کنید چون اکثر کتاب های بازاریابی حرفه ای را خارجی ها نوشته اند و از آنجایی که تلگرام در کشورهای غربی جایی ندارد هیچکس به آن نپرداخته است. جالب اینجاست با اینکه تلگرام را روسی ها ساخته اند اما ایرانی ها توانسته اند رتبه اول در حضور در تلگرام را بدست بیاورند.

پس زمانی که این همه کاربر در تلگرام وجود دارد زمین خیلی خوبی برای تبلیغات است.

کسی که می خواهد در تلگرام تبلیغ کند بهتر است بداند حتما باید یک گروه تلگرام نیز داشته باشد.

باید در کانال های پربازدید تلگرام تبلیغ گروه خودتان را کنید و دقیقا در متن تبلیغ بنویسید که گروه شما می تواند چه مطالبی را بصورت رایگان به آن ها بیاموزد.

سعی کنید در وهله اول تعداد اعضای گروه تان را به ۳۰۰۰ نفر برسانید و چه بهتر است برای تبلیغ کانال هایی را پیدا کنید که مرتبط با حوزه کاری خودتان باشد ( اما اگر پیدا نکردید هم زیاد مشکلی وجود ندارد)

اگر در حوزه معماری و یا تر دی فعالیت کنید حتما پک های یونس بنا و حسین مشایخی را دیده اید. آیا می دانید استراتژی فروش آن ها چیست؟

بله درست حدس زدید. جذب مخاطب در گروه های تلگرام و تولید آموزش رایگان و سپس فروش پک های آموزشی ! زمانی که به مردم در ابتدا بصورت رایگان آموزش دهید در مرحله فروش خیلی راحت تر از شما خرید می کنند. پس حتما این کار را انجام دهید

تبلیغات در اینستاگرام :

اگر حوزه فعالیت اینترنتی شما عمومی تر باشد و زیاد تخصصی نباشد اینستاگرام جای خیلی خوبی برای تبلیغ کردن است.

منظورم از حوزه عمومی چیست ؟

حوزه هایی که اکثر مردم به آن ها علاقه مند هستند. مانند : آموزش روابط عاطفی. روانشانسی. عکاسی . فیلم سازی و…

این مطلب را نباید از دست بدهید :  چرا بازدیدکنندگان سایت را بدون هیچ خریدی ترک می کنند

چرا حوزه های خیلی تخصصی در اینستاگرام جواب نمی دهند‌:

چون اساسا مردم به اینستاگرام می آیند تا سرگرم شوند و یا به عبارت بهتری کمی وقت کشی کنند.

بعید است بتوانی شخصی را پیدا کنی که بگوید من عاشق اینستاگرام هستم چون می توانم در آن معادلات درجه دو هندسی را یاد بگیرم‌!

پس حواستان باشد تنها زمانی در اینستاگرام تبلیغات انجام دهید که حوزه های آموزشی تان عمومی باشد و یا حداقل یکی از جنبه های سرگرم کننده را داشته باشد.

به طور مثال شما آموزش فیلمسازی می دهید. کافی است در صفحه اینستاگرام تان فیلم های کوتاه ۱ دقیقه ای بسازید و زمانی که تعداد فالورهاتان بالا رفت درباره پکی صحبت کنید که آموزش صفر تا ۱۰۰ فیلمسازی کوتاه را می دهد. آنگاه متوجه می شوید که چقدر راحت مردم آموزش تان را می خرند.

تبلیغات در سایت های پربازدید :

اگر می خواهید از آینده کسب و کار اینترنتی خودتان اطمینان حاصل کنید و بدانید همیشه پایدار و استوار خواهید ماند پیشنهاد می کنم هیچوقت از وبسایت تان قافل نشوید

اما چرا‌؟

زمانی که پایه و اساس کسب و کار اینترنتی تان را بر روی شبکه های اجتماعی بنا می کنید باید این احتمال را هم بدهید که شاید این شبکه های اجتماعی در آینده نباشند همانطور که Viber از بین رفت و جای خود را به تلگرام داد.

درباره اینستاگرام هم همین موضوع صادق است. تا قبل از اینستاگرام مردم کجا بودند ؟ لاین. بی تاک و …

اما زمانی که یک وب سایت داری و محصولاتت را در آن قرار می دهید خیالت راحت هست که هر اتفاقی بیافتد به سود تو است.

چون هر چه از عمر وبسایتت بیشتر بگذارد مردم بیشتری با آن آشنا می شوند و همین موضوع باعث افزایش فروش محصولات می شود.

پیشنهاد می کنم حتما یک سر به سایت های صباویژن و ای نتورک بزن.

یکی از ویژگی های خوب این سایت ها این است که اجازه می دهند گروه مخاطب خودت را انتخاب کنی و فقط در آنجا تبلیغ کنی.

بطور مثال اگر محصول آموزشی شما در رابطه با زیبایی است انتخاب سایت p30download.com به هیچ عنوان گزینه ای مناسب برای تبلیغ نیست.

اگر بین تبلیغات بنری و تبلیغات متنی گیر کردید حتما بهتان پیشنهاد می کنم سراغ تبلیغات بنری بروید چون بسیار بسیار بیشتر دیده می شوند.

بازاریابی وابسته یا affiliate marketing :

شاید به تازگی کسب و کار اینترنتی تان را راه اندازی کرده باشید و یا اینکه وب سایت تان بازدیدکننده زیادی ندارد.

برای رفع این مشکل حتما پیشنهاد می کنم از این محصول استفاده کنید تا بتوانید ترافیک زیادی را روی وب سایت تان ایجاد کنید.

و در کنار استفاده از این محصول پیشنهاد می کنم حتما محصول تان را به وبسایت های همکار دیگر بدهید و درصدی از فروش را در اختیارشان قرار دهید تا برایتان بفروشند.

به طور مثال اگر مصحول آموزشی در زمینه بدنسازی تولید کردید می توانید با صاحبان وبسایت های پر بازدید در زمینه بدنسازی صبحت کنید تا محصول تان را در وبسایت شان بفروشند.

اینکه چقدر از سهم فروش را به آن ها بدهید امری کاملا توافقی است اما بصورت کلی می توانید ۳۰٪ از سهم فروش را به آنها بدهید تا آنها نیز انگیزه ای برای فروش داشته باشند.

 

چطور مخاطب محصول مان را با پرسنا پیدا کنیم :

قبل از اینکه بگویم چطور از پرسنا استفاده کنید باید با هم یک تعریف کلی از پرسنا داشته باشیم :

پرسونا، از نظر لغوی شبیه لغت Personality (یا شخصیت)‌ است و مفهوم آن هم تا حدی، مشابه شخصیت هست.

امروز تمام برندهای حرفه ای تولید محتوا و تولید کنندگان محصولات آموزشی پر فروش می دانند که باید پرسنا مشتری خود را ترسیم کنند.

قدم اول | شناسایی پرسنا مشتری :

در قدم اول ما یک کاغذ و قلم بر می داریم و درباره الگوهای فکری، رفتاری و عقایدی مخاطب نهایی مان می نویسیم هر چه بتوانید الگو های بیشتری را بنویسید، سریع تر می توانید به مخاطب نهایی تان نزدیک تر شوید.

به طور مثال اگر می خواهید پک آموزش عکاسی تولید کنید بهتر است بنویسید این پک مناسب چه افرادی است. ( مثلا برای دانشجوی های معماری که می خواهند از پروژه های اجرایی شان عکس حرفه ای بگیرند…) در این صورت مشخص می شود که باید چه نوع محتوایی را تولید کنید. محتوایی که از جنس عکاسی برای معماران است.

اما اگر تصمیم بگیرید پک آموزش عکاسی برای همه مردم را تولید کنید قطعا نمی توانید موفق شوید.

قدم دوم | در ذهن این پرسنا چه می گذرد :

زمانی می توانیم بگوییم مخاطب نهایی محتوا خود را می شناسیم که چالش های ذهنی او را بدانیم.

مهمترین مشکل او چیست؟

چه سوالاتی در ذهن او وجود دارد که ما می توانیم آن را حل کنیم؟

چه چیزهایی برای او درد و رنج ایجاد کرده است؟

چه رویایی در سر دارد و چطور می توانیم به او کمک کنیم.

و…

و به لحاظ الگو های رفتاری نیز باید بدانیم که

آیا او خودش را در الویت قرار می دهد یا محیط اطرافش را؟

چه قولی در پشت محتوا می تواند برای او ارزشمند باشد ؟

آیا او انفرادی کار می کند و یا ترجیح می دهد در گروه فعالیت کند؟

و…

قدم سوم | در اینترنت چطوری فعالیت می کند :

الگوی بعدی پرسنا مربوط به رفتارها و کارهایی است که در دنیای دیجیتال و یا اینترنت انجام می دهد.

با لپ تاپ به اینترنت می آید یا موبایل؟

در کدام شبکه های اجتماعی عضو است؟

از تلگرام استفاده می کند؟

آیا ترجیح می دهد محتوای را در ایمیلش دریافت کند یا در یک گروه تلگرام؟

آیا به فایل صوتی علاقه مند است یا فیلم ؟

دوست دارد محتوا را بصورت پک (DVD) دریافت کند یا بصورت دانلودی ؟

تا چه رقمی را حاضر است به صورت آنلاین خرید کند؟

و…

اینکه ما بدانیم مخاطب نهایی ما چه نوع محتوایی را دوست دارد بسیار مهم است. بطور مثال اگر برای کسی که گوش دادن به فایل های صوتی را نسبت به فیلم ترجیج می دهد، تولید کردن فیلم کار اشتباهی است زیرا او را از دست خواهیم داد.

 

این مطالب را از دست ندهید:

فیلم راه‌اندازی کسب‌و‌کار اینترنتی

ساخت کسب‌و‌کار آنلاین

کارخانه‌ تولید اطلاعات داشته باشیم

رازهای ساخت و فروش محصولات آموزشی گران

کسب درآمد از برگزاری وبینار

ساخت عضویت پولی در سایت

برای دسترسی به مطالب بیشتر در این مورد از بخش کلمات کلیدی استفاده کنید و روی کلمه مورد نظر کلیک کنید.

برگفته شده از  

safavi.org

1coder.blog.ir

modiresabz.com

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی




بسم الله الرحمان الرحیم
با توجه به این که رشته مهندسی صنایع یک رشته با طیف وسیعی از زمینه های مختلف از جمله مدیریت و کنترل پروژه ، مدیریت تولید و عملیات ، تعمیرات و نگهداری ، حمل و نقل ، تحلیل سیستم ها ، طراحی و ایجاد واحد های صنعتی ، کیفیت و ... است . لذا در اینجا سعی بر این داریم که علاوه بر معرفی کوتاه و مختصر سایر زمینه ها به زمینه مدیریت تولید و عملیات به صورت کامل تر و مفصل تر بپردازیم.

"علم چندانکه بیشترخوانی/چون عمل در تو نیست نادانی"
پیوندها
sanayefile.ir | صنایع فایل