دانشنامه مهندسی صنایع

همه چیز در مورد رشته مهندسی صنایع!

کارشناس برنامه ریزی و کنترل پروژه

در دنیای امروز ساخت بناها، ساخت کشتی ها، تبلیغ یک محصول و در مجموع کلیه فعالیت های عمرانی، خدماتی و حتی تولیدی مانند تعمیر و نگهداری که در شرایط خاص خود فقط یک بار صورت می گیرد یک پروژه محسوب می شود. با توجه به توضیحات فوق خواهید دید که رخ داد های زیادی هستند که می توان آن ها را پروژه نامید.

در هر پروژه به مدیر پروژه، کارشناس برنامه ریزی و کنترل پروژه نیاز دارد. تیم پروژه با استفاده از منابع محدود، پروژه را در زمان مشخص و با هزینه و کیفیت مشخص آغاز کرده و با موفقیت به پایان می رسانند.

مدیر پروژه وظیفه هماهنگی و هدایت ارکان پروژه را دارد و کارشناس برنامه ریز پروژه با استفاده از شرایط موجود اقدام به برنامه ریزی زمان بندی منابع کرده و کارشناس کنترل کننده نیز وظیفه بررسی و اطمینان از هماهنگ بودن اجرای واقعی پروژه با برنامه طرح ریزی شده را دارد. کارشناس مدیریت پروژه‌ها فردی است که باید امکان پیشبرد موفق پروژه‌ها و به دنبال آن اهداف سازمان را محقق سازد. برای این کار از شما خواسته می‌شود تا رویه‌ها و فرایندهای استاندارد مدیریت پروژه را طراحی ‌کنید، همچنین ارزیابی عملکرد پروژه‌ها در حوزه‌ی مدیریت پروژه بر عهده‌ی شماست.
افزون بر این، از شما انتظار می‌رود انحرافات پروژه را به‌سرعت شناسایی و راه‌های اصلاح آن را مشخص کنید. شما باید توانایی اولویت بندی و شفاف سازی مسائل و تحلیل استراتژی‌های مدیریت ریسک در حوزه تحت مسئولیتش را داشته باشد.


️وظایف کارشناس برنامه ریزی و کنترل پروژه

همکاری و نظارت در تعریف ساختار شکست کارها و فعالیتهای طرح
برنامه ریزی و زمانبندی کلی و جزئی طرح در فازهای مختلف اجرای آن
کنترل، پیگیری و نظارت بر پیشرفت فیزیکی و زمانی فعالیتهای گروه های کاری
همکاری و نظارت در تهیه گزارشات مدیریتی و پیشرفت طرح
تعیین و تهیه مستندات سیستمی و مدیریتی موردنیاز در مدیریت طرح
مشارکت در جلسات برون سازمانی و ارائه گزارشات موردنیاز
همکاری و نظارت در تامین و تخصیص منابع مالی و غیرمالی طرح
کنترل و نظارت بر عملکرد و پیشرفت پیمانکاران و مشاوران طرح
انجام سایر وظایف محوله توسط مدیریت طرح

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی




بسم الله الرحمان الرحیم
با توجه به این که رشته مهندسی صنایع یک رشته با طیف وسیعی از زمینه های مختلف از جمله مدیریت و کنترل پروژه ، مدیریت تولید و عملیات ، تعمیرات و نگهداری ، حمل و نقل ، تحلیل سیستم ها ، طراحی و ایجاد واحد های صنعتی ، کیفیت و ... است . لذا در اینجا سعی بر این داریم که علاوه بر معرفی کوتاه و مختصر سایر زمینه ها به زمینه مدیریت تولید و عملیات به صورت کامل تر و مفصل تر بپردازیم.

"علم چندانکه بیشترخوانی/چون عمل در تو نیست نادانی"
پیوندها
sanayefile.ir | صنایع فایل